Първоначално публикувано от grenlould
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Сипва ли се масло в климатроника?
Collapse
X
-
-
Доста бисери са се изписали до момента.
Аз бих препоръчал на колегата да не си прави експерименти, а да отиде при специалист. Предовирането, както и недостатъчната дозировка на маслото, не е желателна. Същото важи и за фреона._______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеХладилния агент и маслото, които се слагат заедно не напускат цилиндрите на компресора. Все едно да наливаш масло с горивото на двигателя и да очакваш да ти маже коляновия вал. Нема да стане, нали...
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
И така изрових от къде да си купя 250мл. масло за зареждането на системата.И тъй като тя е празна(не знам причината за празнотата но системата ше се провери за евентуални течове с някакъ газ) т.е. няма фреон Съм решил да откача една от трбичките и да вкарам мало от там и след това да заредим с фреон.До края на седмицата ще намеря време да изтестваме системата за течове и после ще пълним с фреон ако е здрава.Ще пиша за резултатите.Alfa's do't drop oil...they mark their territory
Comment
-
Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщениеХладилния агент и маслото, които се слагат заедно не напускат цилиндрите на компресора. Все едно да наливаш масло с горивото на двигателя и да очакваш да ти маже коляновия вал. Нема да стане, нали...
Alfa 75 2.5 QV
Alfa 147 1.9JTD face
Comment
-
Първоначално публикувано от mrwrong Покажи съобщениеЯвно неси карал двутактов мотор или трабант :Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор- 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана
Comment
-
Не следва да се прави аналогия между начина по който се маже компресора и този по който това става при двутактовите двигатели, защото в единия случай работния обем се намира от едната страна на буталото а в другия горивната смес, съдържаща маслото - от двете.
Относно мазането на компресора, то нормално става от маслото, което се съдържа в хладилния агент. Това масло смазва буталата и цилиндрите а известно количество от него прониква зад буталата, попада в така наречения картер и маже задвижващия механизъм на буталата.
Когато компресорът е нов или е стоял дълго време без хладилен агент е добре да се провери дали има масло в картера и ако няма, да се налее необходимото количество (има пробка за целта). В противен случай, ако картерът е празен, съществува риск докато маслото от хладилния агент проникне в картера задвижвашият механизъм на буталата да остане без мазане и да дефектира.Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:57.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНе следва да се прави аналогия между начина по който се маже компресора и този по който това става при двутактовите двигатели, защото в единия случай работния обем се намира от едната страна на буталото а в другия горивната смес, съдържаща маслото - от двете.
Относно мазането на компресора, то нормално става от маслото, което се съдържа в хладилния агент. Това масло смазва буталата и цилиндрите а известно количество от него прониква зад буталата, попада в така наречения картер и маже задвижващия механизъм на буталата.
Когато компресорът е нов или е стоял дълго време без хладилен агент е добре да се провери дали има масло в картера и ако няма, да се налее необходимото количество (има пробка за целта). В противен случай, ако картерът е празен, съществува риск докато маслото от хладилния агент проникне в картера задвижвашият механизъм на буталата да остане без мазане и да дефектира.Last edited by juliano155; d.m.y г., 13:29.Alfa's do't drop oil...they mark their territory
Comment
-
Първоначално публикувано от juliano155 Покажи съобщениеТ.Е. колега ако наля необходимото количество масло през пробката няма да е необходимо и да се вкарва масло заедно с фреона?
Да изясним още веднъж, защото е важно:
1 - Буталата и цилиндрите се мажат от маслото, което се съдържа и цилкулира заедно с хладилния агент.
2 - Част от това масло прониква зад буталата, попада в картера и маже задвижващия им механизъм.
3 - При нов или дълго неупотребяван компресор е добре да се провери дали има масло в картера и при необходимост да се добави, преди системата да се зареди с газ.
4 - Когато системата е била празна, преди зареждането трябва първо от нея да се изтегли въздуха (да се създаде вакуум) , защото кислородът и влагата в него влошава качеството на маслото и така води до влошено мазане.
5 - Не е добра практика системата да се дозарежда, защото така не е ясно какво е съотношението газ/масло. Т.е когато се налага дозареждане е добре всичко да се изтегли и да се зареди наново.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment